Agile Software Development in de praktijk

• Thursday 15 March 2012 19:00
  • Lokaal V2, Sterre S9

Op donderdag 15 maart om 19u organiseert Zeus “Agile Software Development in de praktijk”, een talk gegeven door Mark Plas en Leo Vanderdonckt, 2 werknemers van MediaGeniX. Deze lezing gaat door in lokaal V2, S9 (campus De Sterre).

MediaGeniX is een Belgisch bedrijf dat software ontwikkelt voor het beheer van radio-, televisie- en on demand kanalen. Onder hun klanten mogen ze toonaangevende televisiestations in Europa, US en het Midden-Oosten rekenen zoals MTV, Fox, VRT, VT4, VTM en RTBF. Een van de fundamenten waarop MediaGeniX draait, is hun agile development methode. Hoe ze deze toepassen binnen hun bedrijf is dan ook het onderwerp van deze talk.

Tijdens de talk zal worden ingegaan op de projectaanpak die MediaGeniX hanteert, Extreme Programming en Scrum zijn termen die zeker zullen vallen. Ook de technische aspecten van het ontwikkelingstraject komen aan bod: hoe pas je model driven development en automated testing toe in een meertalige applicatie met zeer specifieke ontwikkelingen voor elke klant.

Na de presentatie wordt ook nog een drankje aangeboden en is er plaats voor diepere discussies over softwareontwikkeling.