Hydra codenight

Een codenight om de Hydra app terug leven in te blazen en een frisse touch te geven

• Thursday 25 November 2021 18:00 - 23:59
  • De Kelder

Volgende week donderdag, 25 november, doen we een Hydra codenight!

Hydra is DE app om steeds op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en de activiteiten van jouw favoriete studentenverenigingen. Lees de schamper, zoek hypersnel het resto menu op en veel meer…. Of dat is toch de bedoeling 👀 .

Het project is een beetje in vergetelheid geraakt en kan een frisse toets gebruiken dus we gaan terug aan tafel om Hydra te herwerken naar zijn volle glorie. We gaan eens kritisch kijken wat nu juist de taal of technologie zou zijn die hiervoor nodig is en wat we graag in de app willen hebben.

Weet jij wat elke student op zak zou moeten hebben? Heb jij een nice idee om een UGent service beter beschikbaar te maken aan de student? Ben jij de developer die beslist hoe de student de UGent zal ervaren? Kom dan zeker af naar de Hydra codenight!

We voorzien gratis snacks en drinks voor iedereen die zich mee komt zetten aan het project. De codenight en het project is heel toegankelijk voor beginners. Er gaan ervaren informatici aanwezig zijn die op je vragen kunnen antwoorden en waar je van kunt leren hoe je zo een project aanpakt.

Waar je als student ook bent, binnenkort heb je met Hydra terug de UGent in je broekzak!

Voorbereiding

Het is zeker nuttig Android Studio al te installeren. Daarmee heb je automatisch goede tooling om met Android te werken. Voor de huidige app is deze omgeving onmisbaar en het heeft ook heel goede ondersteunen voor nieuwe frameworks.